Otázky a odpovede

Otázky a odpovede

Najčastejšie otázky a odpovede

S akým zdravotným problémom navštíviť pohotovosť?

  • ak sa stav výrazne zhoršil po ordinačných hodinách vášho lekára
    – ak s týmto stavom nie je možné vydržať do rána, pretože hrozí, že by bez lekárskej pomoci došlo k ďalšiemu zhoršovaniu
    – napr. pri vysokej horúčke, ktorú sa nedarí znížiť ani bežnými liekmi na teplotu, ani zábalmi
  • pri horúčke, ktorá neklesá ani po podaní primeranej dávky liekov proti horúčke a správnom ochladzovaní
  • pri intenzívnej bolesti – najčastejšie brucha alebo hlavy, stupňujúcej, prudkej, neutíchajúcej, prípadne spojenej s vracaním
  • pri neprechádzajúcej bolesti brucha alebo ucha
  • pri nedostatočnom zavodnení organizmu (po vracaní, hnačke a nedostatočnom pití) a náhle vzniknutých problémoch s dýchaním
  • pri neutíšiteľnom plači dieťaťa

 Môže pacient navštíviť ktorúkoľvek ambulanciu pohotovosti?

Áno, v prípade zdravotných problémov si môže vybrať najbližšiu ambulanciu – aj mimo adresy svojho trvalého bydliska.

Aký stav nepatrí na pohotovosť?

Dlhotrvajúci kašeľ, nádcha, dlhotrvajúce mierne bolesti brucha, krátkodobá redšia stolica.

Kam sa obrátiť po 22.00 hodine?

Pri vážnych stavoch je pacientom k dispozícii ústavná pohotovostná služba v nemocniciach a vozidlá záchrannej zdravotnej služby, ktoré poskytujú nepretržitú neodkladnú zdravotnú starostlivosť pri náhlej zmene zdravotného stavu.

Kto „slúži“ na pohotovosti?

Zdravotná starostlivosť v ambulancii „detskej pohotovosti Nitra“ je zabezpečovaná tímom lekárov – pediatrov. Meno lekára aktuálne „slúžiaceho“ je uvedené na dverách ambulancie.